VARESØK
 
VÅRE PRODUKTER
Automasjonsprodukter
Brannvarslere m.m
Elektro materiell
Hjem og fritid
Kabel
Klima Produkter
Lys
Lyskilder
Ovner
Sikringsmateriell
Tilbehør til TV
Ryddesalg
TIPS EN VENN OM OSS
Mottakers e-post

Din e-post

Sikkerhetskontroll
Skriv ordet TIPS i feltet:

OBS OBS

Hele nettbutikken er under ombygging, nye varer legges ut hver dag, og mange 
gamle slettes. Under denne perioden er betalingsløsningen slått av.
Man får med faktura,og man betaler via bank,kontant eller vipps.

Fra og med 04.08.2018 så endres/slettes ca 60 produkter hver
dag,og betalingsløsningen slås på igjen i Oktober 2018.
Nettlageret selger mest varer til firma, og varer sendes og 
hentes hver dag.

 









 

DIBS - Payments made easy
nettbutikk fra Shop123

Se BEDRIFT for kjøpsbetingelser til næringskunder.


ÅPNINGSTIDER


www.nettlageret.no har åpningstid 10-16 på hverdager.

Telefon 950 22 913

Lagerhotellet har åpent fra 08-15 på hverdager.

Grossistene vi samarbeider med har åpent 07-16 på hverdager.

Epost besvares vanligvis alle dager.

Etter avtale kan man noen ganger få hentet vare i Stavanger sentrum etter 1600.


ORDRE

Etter at en vare er bestilt så gir vi beskjed om at vare kan hentes eller at den er klar for sending.


Lagerhotellet har ikke kortterminal eller kasse, varer må derfor bestilles før henting.

Vi bekrefter bestilling både på sms og mail.

Vi gir beskjed hvor lang tid vi estimerer det vil ta hvis man har bestilt en vare vi ikke har på lager, og sletter ordre hvis bestillt vare ikke lar seg skaffe.

Når vare har komt på lager tar vi kontakt for å avtale leveringstidpunkt hvis man har bestilt levering på døren i Stavanger.

Ønsker du å betale kontant må det avtales på forhånd.

Fakturabetaling avtales også på forhånd.

Vi lagerfører flere hundre produkter, men ikke alt på nettsiden til enhver tid. Dette gjelder spesielt sesongvarer. Sjekk at vare er på lager eller hvor lang leveringstiden er på forhånd hvis det haster å få varen levert. De fleset bestillingene sendes samme eller neste dag.

Ved bestilling av vare som er utsolgt vil ordre slettes og ingen penger blir trukket fra konto.
Vi kan kun lovlig trekke reservert beløp fra konto etter vi vet at vare er på vårt lager eller at den er tilgjengelig for levering til oss innen kort tid.



Har man bestilt flere produkter, og et produkt ikke kan leveres så tar vi kontakt for å avtale endring eller sletting av bestilling.




KJØPSBETINGELSER PRIVATKUNDER

Priser til privatkunder er alltid oppgitt inkludert 25% merverdiavgift og miljøgebyr.

Alle kjøp forutsettes utført av personer over 18 år eller etter samtykke fra verge.



KVANTUMSRABATT/PRISTILBUD

Ved kjøp av varer for mer enn 3000 kan vi i noen tilfeller gi lavere priser. Ved storkjøp ta kontakt for pristilbud.

Ta kontakt for pristilbud på elektro eller jernvarer du ikke finner på nettsiden, det kan tenkes vi kan skaffe på kort varsel til gode priser.

Vi ønsker alltid å være en av de rimeligste nettbutikkene,gi beskjed hvis du finner en vare til bedre pris hos andre så prøver vi å lage et bedre tilbud. I perioder så gir leverandører rabatter e.l så det kan tenkes at vi må sjekke i tilfelle vi har gammel pris på vår nettside.


TRYKKFEIL

Vi tar forbehold om trykkfeil på nettsidene. Ved feiltakelse kan feil informasjon ha blitt lagt inn.

All informasjon på siden er manuellt lagt inn, vi forbeholder oss retten til å slette ordre hvis vi ved feiltakelse har lagt inn ukorrekt pris eller at vi har fått feil pris fra vår underleverandør. Vi tar kontakt om hvis dette skulle skje.

Trykkfeil om et produkt sine egenskaper kan forekomme. Les bruksanvisning på produktet slik du ikke bruker det feil.

Vi garanterer ikke at våre standard fraktsatser gjelder på alle varer. Enkelte varer er det kun lokal leveranse på. (Stavanger)

KJØPSLOVEN

Alle varer selges med reklamasjons rett i henhold til norsk kjøpslov eller med garantier som gir kunde bedre rettigheter enn kjøpsloven.
Norske kunder har verdens beste rettigheter for forbrukerkjøp.


Kjøper har også plikter i henhold i kjøpsloven. Kjøper må undersøke en vare etter levering og gi beskjed om mangler innen gitte frister, samt ta normale hensyn med henhold til bruk av varen. Man kan finne kjøpsloven her www.lovdata.no

Dette er samme betingelser som alle butikker i Norge må forholde seg til.

FORBRUKERPORTALEN

Her finner du informasjon som kan være nyttig i forbindelse med netthandel.

Merk at vi også driver som vanlig butikk, da gjelder andre rettigheter.

http://forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/Netthandel%20dine%20rettigheter


BETALING

Vi godtar kun kontant betaling etter avtale. Grunnet fare for ran oppbevarer vi aldri kontanter i våre lokaler, og vi har ikke kasse med vekslepenger.

Bestillinger gjøres via nettsiden.

Ta kontakt for kontoummer ved bankoverføring.

Faktura sendes næringskunder forutsatt godkjent kredittvurdering. Se BEDRIFT for mer informasjon.



Vi bruker DIBS betalingsløsning, skandinavias største leverandør. Det sikrer kundene topp sikkerhet ved bruk av betalingskort. Vår virksomhet og nettside har blitt testet og godkjent. Se www.dibs.no for mer informasjon.

BYTTE/RETUR

Varer bestilt via vår nettside selges med 14 dagers full returrett.

Returrett gjelder ubrukte varer i original emmballasje. Alt som ble levert med vare må returneres for at returett skal gjøres gjeldende som f.eks fjernkontroll, bruksanvisning, eske, skruer eller lignende.

Varer bestilt i våre lokaler eller via telefon har som hovedregel ikke returrett med mindre det er avtalt på forhånd.

Vedlagte angrefrist skjema må utfylles når varer sendes i retur uten avtale, ved kontakt via mail er ikke dette nødvendig.

Kunder som returnerer varer til vårt lager i Stavanger selv trenger ikke å fylle ut angreskjema, kun gi oss kontonummer slik vi kan tilbakeføre betalt beløp.


Det er ikke returrett på spesialbestilte varer og metervare. Veldig mange av varene vi selger spesialbestilles. Slike varer er det ikke returrett på. Dette informerers det om før bestilling.



Ved retur av varer må de sendes eller leveres til vårt lagerhotell i Stavanger. Dette gjelder som regel selv om de er hentet ved en av våre samarbeidspartnere på vest, sør eller østlandet. Kunder er selv ansvarlige for returfrakt, vi godtar ikke retur sendt i oppkrav.

Retur adresse er: Allservice Packpartner Nettlageret.no  Auglendsdalen 77 4017 Stavanger. Returer kan leveres i åpningstiden etter avtale.

Det koster 150 kroner hvis vi skal hente returvare  i Stavanger hjemme hos kunder i vårt dekningsområde. Se kart

Hvis en vare er sendt fra oss må den hentes på terminal hvis det er avtalt og sendes på nytt tilbake. Vi kan ikke snu f.eks en pakke som er sendt men ikke levert. Regning utsendes fra Tollpost til privatkunder hvis man ikke kan motta pakke på næringsadresse som avtalt. Man kan da som regel hente vare på nærmeste Tollpost terminal uten omkostninger innen rimelig tid.
 
Er man ikke hjemme som avtalt ved levering til næringsadresse vil man risikere at Tollpost sender regning for bomtur og lagerleie.

Hvis en pakke ikke blir hentet på terminal vil det etter en tid tilkomme lagerleie. Dette sendes da som faktura til kunde fra Tollpost.

Ved retur av varer settes beløpet inn på konto innen 3 virkedager etter at varene er mottatt.

REKLAMASJONER

Ved en godkjent reklamasjon dekkes ny vare eller at beløpet tilbakebetales. Ikke kjøring,tapt arbeidsinntekt,montering e.l


Alle varer selges med reklamasjons rett i henhold til norsk kjøpslov eller med garantier som gir kunde bedre rettigheter enn kjøpsloven.

Reklamasjon eller garanti gjelder ikke hvis kunde har brukt et produkt feil eller f.eks mistet det i gulvet.

Reklamasjon blir ikke godkjent ved sprengte høytalerelementer.  Dette er samme villkår som også gjelder hos andre butikker i Norge.

Spesialbestilte varer har samme garanti/reklamasjon som andre varer.

Vi har solgt varer i 10 år. Våre varer har en minimal reklamasjonsprosent.
Typisk 2% innen 2 år på varer som blir brukt ofte f.eks støvsugere, under 0.1% på kabler, lyskilder e.l

Vi bruker samme leverandører som flere av norges største butikkjeder og tilbyr samme garanti/reklamasjons villkår som er vanlig i bransjen. Mindre enn 0.5% av alle våre solgte varer har reklamasjoner innen 2 år. Innen el materiell er feilprosenten omtrent null.

Reklamasjons tiden på våre varer varierer fra 3 mnd til 5 år. De fleste varene har 2 års reklamasjons/garantitid fra kjøpsdato. Selv om et produkt ikke er brukt så gjelder ikke reklamasjon etter at fristen har gått ut.

Skulle du være uheldig å få et produkt som ikke fungerer så må du ta kontakt snarest. Vi anbefaler å gir beskjed om reklamasjon skriftlig på mail eller i brev.

Test alltid et produkt etter levering hvis mulig.


Reklamasjoner skyldes ofte feil bruk. Les bruksanvisningen til ditt produkt før du bruker det. Det står mer informasjon om feil bruk lenger ned på siden.

Vi gir selvsagt hjelp vedrørende bruk via telefon eller mail. Garanti/reklamasjon dekker ikke varer som er brukt feil.

Det gis ikke råd om montering av elmateriell.

Ta kontakt før du kommer til vårt hentelager for bytting av vare slik vi kan ha nytt produkt eller reservedel klar. Det kan tenkes vi kan løse problem på telefon eller mail og du slipper å komme til oss en gang for å opplyse om feil og en gang for å hente nytt produkt.
 


Ved feil så byttes de aller fleste av våre varer. Men i noen tilfeller må produkt inn til reperasjon. Som hovedregel kan leverandør få opptil 2 forsøk på å fikse samme feil før nytt produkt leveres. Produkter under 1000 kroner i utsalgspris byttes som regel alltid ved godkjent reklamasjon.

Har en kunde ødelagt et produkt selv, eller brukt det feil kan man få regning fra reperatør ettersom de bruker tid til å undersøke og teste produktet. Vi tester produkter om mulig hvis de blir levert inn til oss, men hvis man leverer et produkt til lokalt verksted må man selv sette seg inn i deres betingelser. Les bruksanvisning først.

Hvis en del av et produkt er defekt byttes kun delen. F.eks en knust kanne til kaffetrakter. Kast aldri defekt vare uten at det er avtalt.

I noen tilfeller vil beløpet for kjøpt vare tilbakebetales hvis ombytte ikke er mulig/praktisk eller byttes i annen modell etter avtale med kunde.

Ta alltid vare på kvittering, vi garanterer ikke å ta vare på kopi gjennom reklamasjons/garantitiden.


VARIGHET REKLAMASJON

De fleste varene vi selger har 2 års reklamasjonsrett eller garanti. Enkelte varer har også opptil 5 års reklamasjonsrett eller garanti på mellom 2-5 år. Garanti vil si at produsent gir kunde bedre rettigheter enn det som kjøpsloven gir.

Hvis et produkt er byttet så gjelder ny garanti eller reklamasjon fra ombyttedato.

Hvis kunde ikke gir beskjed innen rimelig tid kan ikke mangel gjøres gjeldende. I de fleste tilfeller må mangler gjøres gjeldende innen to år fra leveringsdato eller innen rimelig tid. Hvis garanti eller reklamasjonstiden er overskredet så har det ikke noe å si om varene er ubrukt.


Merk at de fleste leverandører ikke alltid lagerfører reservedeler til varene de selger. Ta godt vare på ditt produkt sammen med eventuelt tilbehør. Leverandører garanterer ikke å ha tilgjengelige reservedeler i reklamasjons tiden. Knuser man selv f.eks en kaffekanne eller glassplaten til en mikrobølgeovn kan det tenkes at reserveder ikke finnes og at man da må kaste produktet eller bruke uorginale deler.
Ved feil som dekkes av garanti/reklamasjon så får man nytt produkt hvis det ikke kan fikses innen rimelig tid.

FEIL BRUK

Veldig mange reklamasjoner skyldes feil bruk fra kunde sin side. Les bruksanvisningen for ditt produkt,spør hvis du er i tvil.


Vi har samme garantivillkår som er vanlig for butikker i i Norge.
 
Garanti eller reklamasjon gjelder kun hvis varen er brukt i samsvar med bruksanvisningen. Det må altså være en svaket fra fabrikk som gjør at produktet ikke varer så lenge som det skal. Hvis det er tvil om et produkt er brukt feil kan vi bli nødt å kontakte importør eller produsent av produktet, det kan da gå noe tid før en reklamasjon blir ordnet. Spesielt i forbindelse med offentlige helligdager.

Garanti gjelder ikke hvis man f.eks mister et produkt i gulvet, søler vann eller annen væske, bruker et produkt utendørs som ikke er laget for det, bruker en støvsuger uten poser, får produkter ødelagt av lynnedslag eller lignende. De fleste varene vi selger er ment å brukes innendørs til privat husholdningsbruk med mindre annet står beskrevet i salgsteksten sammen med produktet eller i bruksanvisningen.

Man får redusert eller ingen garanti/reklamasjon hvis man bruker utstyr på hotell, restaurant, storkjøkken eller lignende. Vi har enkelte varer egnet for denne typen bruk, men proffprodukter som f.eks blendere, vaffeljern, støvsugere e.l koster som regel 3-5 ganger mer og selges fra storkjøkkengrossister. Allikevel vil i mange tilfeller produktene fungere bra for denne type bruk. Samme regler gjelder i butikker i hele Norge.

Lyskilder selges uten garanti. Lyskilder har en estimert oppgitt levetid. Noen varer lenger, andre varer kortere enn oppgitt levetid. Gi beskjed umiddelbart f.eks hvis den ikke virker første gang. Da byttes den i ny. Dette er ytterst sjeldent.

TRANSPORTSKADE

Undersøk alltid en vare umiddelbart etter mottak. Skulle det være synlige skader på en eske levert av transportør så må sjåføren skrive dette på utleveringsseddelen. Ved henting på Posten gi beskjed til personalet. Transportskader skjer veldig sjeldent. Vi hadde en transportskade i 2010.

Transport selskapet er ansvarlige for transportskader som skjer før privatkunder får tilgang til vare, hvis man ikke åpner pakken eller ikke gir beskjed kan det bli vanskelig å få ny vare, og går det lenge nok har man heller ikke krav på nytt produkt.

Ta vare på esken hvis en transportskade oppdages. Transportskader må meldes inn til oss innen 8 dager for varer som er levert med Tollpost.

Vi ordner ny vare til kunde, kunde plikter å gi beskjed umiddelbart. Dette er er påkrevd i kjøpsloven.

Mister man selv en vare i bakken dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjon. Man må ta tapet selv eller sjekke om det eventuelt dekkes av forsikringen.


NÆRINGSADRESSE

Vi anbefaler levering til næringsadresser. Det er raskest og rimeligst. En næringsadresse er et sted hvor det er folk til stede mellom 0900-1600 på virkedager. Man kan gi beskjed om at vi skal sende til annen adresse enn det som er registrert på kortbetaler. Send f.eks varene til noen i familien eller motta varene på din arbeidsplass. Etter avtale er det mulig å hente på nærmeste tollpost terminal.

På privatadresser utenfor Stavanger sender vi kun varer under 35 kg innefor postens maxgrenser på volum.

Kunder i Stavanger kan hente alle produktene vi fører selv eller få alt levert for 49 eller 99 kroner. Se FRAKT for mer informasjon

FRAKTINFORMASJON OG LEVERINGSTID

Velg Fraktbetingelser på fremsiden for mer informasjon om fraktpriser leveringstider.


Ta gjerne kontakt ved spørsmål om frakt, men les først gjennom Fraktinformasjon på fremsiden.

Alle varene på nettsiden er ikke på vårt lager i Stavanger hele tiden.

Vi lagerfører varer som har lang leveringstid. De aller fleste varene på nettsiden kan skaffes inn til oss på 1- 3 dager hvis vi er utsolgt.
Alle varene er hentet fra våre underleverandørers 2012 kataloger, og vil normalt sett være tilgjengelig. Enkelte ganger vil noen vareartikler bli utsolgt.


Som hovedregel sendes ordre samlet ved bestilling av flere vareartikler. Kunder fra Stavanger kan etter avtale hente eller få varer levert i flere omganger.

Hvis vi ikke har bestilt vare på lager gir vi beskjed innen samme eller neste virkedag. Kunde får da få vite forventet leveringstid. 
 
Det er også mulig å sjekke leveringstid før bestilling via mail eller telefon. Noen ganger går det litt tid før vi får beskjed fra våre underleverandører. Man kan normalt sett forvente svar samme eller neste virkedag.

Sendingsnummer kan sendes på mail etter ordre. Man kan da spore pakken gjennom fraktfirmaene sine hjemmesider.
Lokale levering i Stavanger gjør vi selv. Levering avtales etter bestilling.

Ved normal postgang og kapasitet hos våre leverandører kan vi skaffe alle varer på nettsiden neste virkedag såfremt vi bestiller varer til oss innen våre levererandørers tidsfrister. Vi må som regel ha kunde bestilling før 1300 for neste dag levering.
Elektromateriell kan ofte skaffes til oss før 12.00, vi må da bestille varene kvelden før.

Enkelte varer kan hentes fraktfritt hos våre samarbeidspartnere i Oslo,Egersund, Kristiansand eller Oslo.

Vi kan ikke garantere leveringstid på varer vi ikke har på vårt lager i Stavanger som skal sendes med andre transportører. Vi bruker flere av norges mest anerkjente transportører som tilbyr rask levering.

Enkelte varer koster mer i frakt enn 99/149. Kun tollpost kjører hjem tunge varer (35kg+)

I noen tilfeller forbeholder vi oss retten til å slette bestillinger som gir oss økonomisk tap grunnet høye fraktkostnader. Det gjelder varer som sendes utenfor Stavanger eller grunnet høye fraktpriser fra våre underleverandører. Av og til må vi samle opp flere ordre på bestillinger inn til oss, vi vil gi beskjed hvis dette skulle skjer umiddelbart etter bestilling. Da kan det ta noen dager ekstra. Kunder kan slette bestillinger før ordre er sendt eller returnere varer 14 dager etter at de er levert.

Varer kan også være utsolgt fra importlagre i perioder.

INSTALLASJONS MATERIELL


Vi selger installasjons materiell som brukes i faste anlegg. Det er kun lovlig for en registrert installasjonsbedrift å montere dette utstyret. Utstyr til faste teleinstallasjoner kan lovlig monteres. Det er huseiers ansvar at innstallasjon er lovlig i henhold til siste forskrifter.

Man kan lovlig montere plugger,skjøtekontakter,grenuttak, lampettbryter m.m Forutsetningen er at produktet har bevegelig ledning. Ved feil montering kan det også oppstå livsfare ved slike monteringer. 

Våre produkter har alle godkjenninger og har i mange tilfeller den beste kvaliteten på markedet. Vi selger altså nøyaktig samme utstyr som brukes ev elinnstallatører i forskjellige prisnivåer. Kvaliteten ligger vesentlig over det som selges på mange lavpriskjeder. Vi kan på forespørsel også skaffe elmateriell som f.eks stikkontakter av enklere kvalitet til lavere pris på forespørsel.

Ingen som jobber hos www.nettlageret.no har elektrikerutdannelse, vi vil derfor ikke gi råd om montering bortsett fra informasjon som kommer fra produsent av produktene eller generelle tips fra fra grossistene som leverer utstyret. Ved feil bruk av elektriske produkter kan det forekomme brann eller personskade. Garanti bortfaller hvis man selv modifiserer eller bygger om våre produkter. Det er som regel ikke noe som helst man selv kan fikse på elektriske apparater.
 

Dette har du lov til å gjøre selv:

1. Tilkobling/skifting av topolede plugger til og med 25 A, med og uten jording.

2. Tilkobling/skifting av topolede skjøtekontakter og apparatkontakter til og med

16 A, med og uten jording.

3. Tilkobling og reparasjon av bordlamper/lampetter og lignende med bevegelige

ledninger, herunder også ledningsbrytere.

4. Tilkobling/skifting av belysningsutstyr opphengt i takkrok eller lignende, og som

normalt ikke betraktes som en del av den faste installasjonen, tilkoblet med

kroneklemme eller plugg/stikkontakt.

5. Montering og skifting av varmeovner som leveres med bevegelig ledning og

plugg.

6. Utskifting av dekklokk for brytere, stikkontakter og koblingsbokser.

Lavvoltsanlegg (under 50 volt) kan utføres/monteres av ikke-faglærte dersom:

1. effekten ikke overstiger 200 VA og

2. monterings- og bruksanvisning følges nøye og

3. hele anlegget er lett tilgjengelig for visuell inspeksjon og kontroll og

4. tilkopling til 230 V-nettet forestås av registrert virksomhet dersom

tilkoplingen ikke er forutsatt gjort over transformator med sertifisert plugg/

stikkontakt.

For lavvoltanlegg som forlegges i ikke brennbart materiale gjelder ikke

begrensningen i pkt. 1 og 3.

Hos www.dsb.no finnes tips og råd om el-sikkehet.

http://www.dsb.no/Global/Publikasjoner/Tidligere/Andre/er_huset_ditt_elsikkert.pdf



BESTILLINGSVARER

Vi bruker en rekke norske leverandører og har et samarbeid med flere grossister som gjør at vi kan sende varer direkte fra oss eller våre under leverandører til engros priser til næringskunder. Hvis det er ledig kapasitet hos dem og fraktselskapet kan vi skaffe varer inn til oss innen 4-24 timer. Vi kan sende varer direkte fra våre samarbeidspartnere på vest,sør eller østlandet direkte til kunder på næringsadresser. Privatkunder kan i noen tilfeller hente varer på østlandet fraktfritt.

Bedrifter eller kunder i Stavanger kan spesialbestille varer, og det koster ikke mer og tar ikke lenger leveringstid å skaffe disse varene. Ettersom våre leverandører har over 100000 ulike vareartikler greier vi ikke å ha alle på egen nettside med oppdaterte priser. 

Ta derfor kontakt hvis du trenger noe på nettsiden av samme type varer vi har. Vi kan skaffe f.eks hundrevis av kabler, lyskilder m.m I mange tilfeller har vi også flere forskjellige merker på tilsvarende produkter. Vi kan f.eks skaffe stikkontakter i 7 ulike merker fra 19-99 kroner

Bruker du oss på selv små bestillinger er det ofte mulig å spare mye tid og penger, ta derfor kontakt så sender vi et tilbud.
Vi har avtaler med flere lokale leverandører og kan ofte hente varer innen 1-2 dager.


 

DIN HANDLEVOGN
Ingen varer
VÅRE BESTSELGERE
DEFA Downlightkasse Høy
Elko dobbel stikkontakt m/J Proff
Etman dobbel stikkontakt
Focus vegglampe opp+ned sort
Halogen GU-10 35 Watt 1pk
Hdmi kabel 1.5 mtr v1.4
K-rør 3x2.5 PN
Nexa trådløse røykvarslere 2 pk
Osram 18 Watt lysrør Proff
Osram 36 Watt lysrør